Předpisy
PŘEDPISY PRO WEBOVÝ OBCHOD
1. Tato pravidla definují všeobecné podmínky, pravidla a způsob prodeje prováděného společností GUNGAN SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM se sídlem ve Vratislavi prostřednictvím internetového obchodu gazelt.pl (dále jen „internetový obchod“) a stanoví podmínky poskytování bezplatných elektronických služeb společností GUNGAN SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM se sídlem ve Vratislavi.
§ 1 Definice
1. Pracovní dny - dny v týdnu od pondělí do pátku s výjimkou státních svátků.
2. Dodávka - znamená faktické dodání Zboží uvedeného v objednávce Zákazníkovi prostřednictvím Prodávajícího.
3. Dodavatel - znamená kurýrní společnost, se kterou Prodávající spolupracuje při dodání Zboží.
4. Heslo - znamená posloupnost písmen, číslic nebo jiných znaků, kterou si zákazník zvolí při registraci v internetovém obchodě a která slouží k zabezpečení přístupu k účtu zákazníka v internetovém obchodě.
5. Zákazník - znamená subjekt, kterému mohou být v souladu s Podmínkami a zákonem poskytovány elektronické služby nebo s nímž může být uzavřena Smlouva.
6. Spotřebitel - se rozumí fyzická osoba, která činí právní úkon s obchodníkem, který přímo nesouvisí s její obchodní nebo profesní činností.
7. Zákaznický účet - znamená individuální panel pro každého zákazníka, který jeho jménem spustí prodávající poté, co se zákazník zaregistruje a uzavře smlouvu o poskytování služby zákaznického účtu.
8. Podnikatel - se rozumí fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, ale které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, která vlastním jménem vykonává podnikatelskou nebo profesní činnost a činí právní úkony přímo související s její podnikatelskou nebo profesní činností.
9. Podnikatel s právy spotřebitele - rozumí se fyzická osoba, která uzavírá Kupní smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu Kupní smlouvy vyplývá, že pro tohoto podnikatele nemá profesionální charakter, vyplývající zejména z předmětu jeho podnikatelské činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.
10. Pravidla a předpisy - tato pravidla a předpisy.
11. Registrace - znamená skutečný úkon provedený způsobem uvedeným ve smluvních podmínkách, který je nutný k tomu, aby zákazník mohl využívat všechny funkce internetového obchodu.
12. Prodávající - znamená společnost GUNGAN SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM se sídlem ve Vratislavi (50-502), ul. Boczna 4/310, NIP: 8992819315, REGON: 367335325, zapsanou v rejstříku podnikatelů vedeném Okresním soudem pro Vratislav-Fabrycznu ve Vratislavi, VI. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000679280, se základním kapitálem 7 630 PLN; e-mail: kontakt@gazelt.pl, která je zároveň vlastníkem internetového obchodu.
Číslo BDO - 000010240.
13. Webová stránka obchodu - znamená webovou stránku, pod kterou prodávající provozuje internetový obchod, provozovanou na doméně gazelt.cz.
14. Zboží - se rozumí produkt prezentovaný prodávajícím prostřednictvím webových stránek obchodu.
15. Trvanlivost - schopnost zboží zachovat si svou funkci a vlastnosti při běžném používání.
16. Trvanlivý nosič - znamená materiál nebo nástroj, který umožňuje zákazníkovi nebo prodávajícímu uchovávat informace určené osobně zákazníkovi způsobem, který umožňuje přístup k informacím v budoucnosti po dobu odpovídající účelu, pro který jsou informace používány, a který umožňuje nezměněnou reprodukci uložených informací.
17. Služba - znamená službu poskytovanou prodávajícím prostřednictvím webových stránek obchodu.
18. Služba montáže - znamená službu montáže zakoupeného Zboží, kterou Prodávající poskytuje prostřednictvím Internetové stránky Obchodu.
19. Smlouva - znamená smlouvu uzavřenou na dálku za podmínek uvedených v těchto obchodních podmínkách mezi zákazníkem a prodávajícím.
§ 2 Obecná ustanovení a používání internetového obchodu
1. Veškerá práva k Internetovému obchodu, včetně majetkových autorských práv, práv duševního vlastnictví k jeho názvu, internetové doméně, Webové stránce Internetového obchodu, jakož i k šablonám, formulářům, logotypům umístěným na Webové stránce Internetového obchodu (s výjimkou logotypů a fotografií prezentovaných na Webové stránce Internetového obchodu za účelem prezentace zboží, k nimž náleží autorská práva třetím osobám) náleží Prodávajícímu a jejich užití je možné pouze způsobem stanoveným a v souladu s Obchodními podmínkami a s písemným souhlasem Prodávajícího.
2. Prodávající se snaží zajistit, aby používání internetového obchodu bylo možné pro uživatele internetu používající všechny oblíbené webové prohlížeče, operační systémy, typy zařízení a typy internetového připojení. Minimálními technickými požadavky pro používání internetových stránek obchodu jsou internetový prohlížeč s minimálně Microsoft Edge 109 nebo Internet Explorer 11 nebo Chrome 110 nebo Firefox 109 nebo Opera 95 nebo Safari 11 nebo novější, s povoleným Javascriptem, akceptující cookies a internetové připojení o rychlosti alespoň 256 kbit/s. Webové stránky obchodu jsou optimalizovány pro minimální rozlišení obrazovky 1024x768 pixelů.
3. Prodávající používá mechanismus souborů „cookies“, které jsou ukládány serverem Prodávajícího na pevný disk koncového zařízení Zákazníka, když Zákazníci používají Webové stránky Obchodu. Použití souborů cookies je zaměřeno na správné fungování Webových stránek Obchodu na koncových zařízeních Zákazníků. Tento mechanismus nepoškozuje koncová zařízení Zákazníků a nezpůsobuje žádné změny konfigurace koncových zařízení Zákazníků ani softwaru nainstalovaného na těchto zařízeních. Každý Zákazník může mechanismus „cookies“ vypnout ve webovém prohlížeči svého koncového zařízení. Prodávající upozorňuje, že vypnutí mechanismu „cookies“ však může způsobit potíže nebo znemožnit používání webových stránek obchodu.
4. Pro zadání objednávky v internetovém obchodě prostřednictvím webových stránek obchodu nebo e-mailem a pro využívání služeb dostupných na webových stránkách obchodu je nutné, aby měl zákazník aktivní e-mailový účet.
5. Pro telefonické zadání objednávky v internetovém obchodě je nutné, aby měl zákazník aktivní telefonní číslo a aktivní e-mailový účet.
6. Zákazníkovi je zakázáno poskytovat protiprávní obsah a využívat internetový obchod, webové stránky obchodu nebo bezplatné služby poskytované prodávajícím způsobem, který je v rozporu se zákonem, dobrými mravy nebo porušuje osobnostní práva třetích osob.
7. Prodávající prohlašuje, že veřejná povaha internetu a využívání elektronicky poskytovaných služeb může být spojena s rizikem získání a změny údajů zákazníků neoprávněnými osobami, proto by zákazníci měli používat vhodná technická opatření k minimalizaci výše uvedených rizik. Zejména by měli používat antivirový software a software na ochranu identity k ochraně identity osob používajících internet. Prodávající nikdy nepožádá Zákazníka o poskytnutí Hesla v jakékoliv formě.
8. Není přípustné využívat prostředky a funkce internetového obchodu k tomu, aby zákazník vykonával činnost, která by porušovala zájmy prodávajícího, tj. reklamní činnost jiného podnikatele nebo produktu; činnost spočívající ve zveřejňování obsahu nesouvisejícího s činností prodávajícího; činnost spočívající ve zveřejňování nepravdivého nebo klamavého obsahu.
§ 3 Registrace
1. Pro vytvoření zákaznického účtu je zákazník povinen se bezplatně zaregistrovat.
2. Pro zadání objednávky v internetovém obchodě není nutná registrace.
3. Za účelem registrace by měl zákazník vyplnit registrační formulář, který prodávající zpřístupní na internetových stránkách obchodu, a vyplněný registrační formulář zaslat prodávajícímu elektronicky výběrem příslušné funkce v registračním formuláři. Během registrace si Zákazník nastaví individuální Heslo.
4. Při vyplňování registračního formuláře má zákazník možnost seznámit se s podmínkami a souhlasit s jejich obsahem zaškrtnutím příslušného políčka ve formuláři.
5. Během registrace může zákazník dobrovolně souhlasit se zpracováním svých osobních údajů pro marketingové účely zaškrtnutím příslušného políčka v registračním formuláři. V takovém případě Prodejce jasně informuje o účelu shromažďování osobních údajů Zákazníka, jakož i o známých nebo předpokládaných příjemcích těchto údajů.
6. Souhlas klienta se zpracováním jeho osobních údajů pro marketingové účely nepodmiňuje možnost uzavřít s prodávajícím smlouvu o elektronickém poskytování služby vedení účtu klienta. Souhlas lze kdykoli odvolat předložením příslušného prohlášení Klienta Prodávajícímu. Prohlášení může být zasláno například na adresu Prodávajícího prostřednictvím elektronické pošty.
7. Po odeslání vyplněného registračního formuláře obdrží zákazník neprodleně e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři potvrzení registrace ze strany prodávajícího. Tímto okamžikem je uzavřena smlouva o elektronickém poskytování služby vedení Účtu zákazníka a zákazník získává možnost přístupu k Účtu zákazníka a provádění změn údajů uvedených při Registraci.
§ 4 Zadávání veřejných zakázek
1. Informace obsažené na Webových stránkách Obchodu nepředstavují nabídku Prodávajícího ve smyslu Občanského zákoníku, ale pouze výzvu Zákazníkům k podání nabídky na uzavření Smlouvy.
2. Zákazník může zadávat objednávky v internetovém obchodě prostřednictvím webových stránek obchodu nebo e-mailem 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
3. Zákazník může zadávat objednávky v internetovém obchodě telefonicky v hodinách a dnech uvedených na webových stránkách obchodu.
4. Při zadávání objednávky prostřednictvím webových stránek obchodu zákazník dokončí objednávku výběrem zboží nebo služeb, o které má zájem. Zboží nebo Služby se do objednávky přidají výběrem možnosti „PŘIDAT DO KOŠÍKU“ u daného Zboží nebo Služeb uvedených na Webových stránkách Obchodu. Zákazník po vyplnění celé objednávky a uvedení způsobu Dodání a formy platby v „KOŠÍKU“ provede objednávku odesláním objednávkového formuláře Prodávajícímu výběrem tlačítka „Objednat a zaplatit“ na Webové stránce Obchodu. Zákazník je vždy před odesláním objednávky Prodávajícímu informován o celkové ceně za vybrané Zboží nebo Služby a Dodávku, jakož i o všech dalších nákladech, které je povinen v souvislosti se Smlouvou uhradit.
5. Při telefonické objednávce použije zákazník telefonní číslo uvedené prodávajícím na webových stránkách obchodu. V průběhu telefonického hovoru Zákazník uvede Prodávajícímu název Zboží/Služby z nabídky Zboží/Služeb na Internetové stránce Obchodu, množství Zboží/Služby, které si přeje objednat, a upřesní způsob a adresu dodání a formu platby, a dále uvede dle své volby svou e-mailovou adresu nebo korespondenční adresu, aby Prodávající potvrdil obsah navrhované smlouvy a potvrdil objednávku - v případě uzavření Smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím. Prodávající vždy v průběhu telefonického hovoru informuje Zákazníka o celkové ceně vybraného Zboží/Služby a o celkových nákladech na zvolený způsob Dodání, jakož i o všech dalších nákladech, které by byl Zákazník povinen uhradit v případě uzavření Smlouvy.
6. Prodávající potvrdí zákazníkovi obsah navrhované smlouvy, a to podle volby zákazníka v listinné podobě nebo formou elektronické zprávy, přičemž k potvrzení dojde před uzavřením smlouvy.
7. Prohlášení Zákazníka o uzavření Smlouvy, které Zákazník učiní po obdržení potvrzení Prodávajícího uvedeného v § 4.6 výše, musí být zaznamenáno na papíře nebo jiném Trvanlivém nosiči.
8. Po telefonickém uzavření smlouvy zašle prodávající na trvalém nosiči na e-mailovou nebo poštovní adresu uvedenou zákazníkem informace obsahující potvrzení o podmínkách smlouvy. Potvrzení bude obsahovat zejména: identifikaci Zboží/Služeb, které jsou/jsou předmětem Smlouvy, jejich cenu, cenu Dodávky a informace o případných dalších nákladech, které je Zákazník povinen uhradit v souvislosti se Smlouvou.
9. Zákazník, který podává objednávku e-mailem, ji odešle na e-mailovou adresu uvedenou prodávajícím na webových stránkách obchodu. Klient ve zprávě zaslané Prodávajícímu uvede zejména: název Zboží/Služby a její množství, mezi Zbožím/Službami prezentovanými na Webových stránkách Obchodu, a své kontaktní údaje.
10. Po obdržení e-mailové zprávy od Klienta uvedené v , zašle Prodávající Klientovi zpětnou zprávu e-mailem, ve které uvede jeho registrační údaje, cenu vybraného Zboží/Služby a možné formy platby a způsob Dodání spolu s jeho náklady, jakož i informace o všech dalších platbách, které Klientovi podle Smlouvy vzniknou. Zpráva rovněž obsahuje informaci pro Zákazníka, že uzavřením Smlouvy Zákazníkem prostřednictvím e-mailu vzniká povinnost zaplatit za objednané Zboží/Služby. Na základě informací poskytnutých Prodávajícím může Zákazník učinit objednávku zasláním e-mailové zprávy Prodávajícímu s uvedením zvolené formy platby a způsobu Dodání.
11. Pokud je předmětem Smlouvy poskytnutí Služby, může Zákazník zaškrtnutím příslušného políčka v objednávkovém formuláři souhlasit s tím, že Prodávající zahájí poskytování Služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy.
12. Podání objednávky představuje nabídku zákazníka prodávajícímu na uzavření smlouvy.
13. Po odeslání objednávky zašle prodávající potvrzení objednávky na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem.
14. Následně po potvrzení objednávky zašle prodávající na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem informaci o přijetí objednávky ke zpracování. Informace o přijetí objednávky ke zpracování je prohlášením Prodávajícího o přijetí nabídky uvedeným v § 4 odst. 12 výše a jejím obdržením Zákazníkem je Smlouva uzavřena.
15. Po uzavření smlouvy prodávající potvrdí zákazníkovi smluvní podmínky zasláním na trvalém nosiči na e-mailovou adresu zákazníka nebo písemně na adresu uvedenou zákazníkem při registraci nebo zadání objednávky.
§ 5 Platby
1. Ceny uvedené na webových stránkách obchodu jsou hrubé ceny a nezahrnují informace o nákladech na doručení a dalších nákladech, které bude zákazník povinen uhradit v souvislosti se smlouvou a o kterých bude zákazník informován při výběru způsobu doručení a podání objednávky.
2. Zákazník si může zvolit následující formy platby za objednané Zboží:
- bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího (v tomto případě bude zpracování objednávky zahájeno poté, co prodávající zašle zákazníkovi potvrzení o přijetí objednávky a po připsání finančních prostředků na bankovní účet prodávajícího);
- dobírka, platba dodavateli při dodání (v tomto případě bude zpracování objednávky zahájeno poté, co prodávající zašle zákazníkovi potvrzení o přijetí objednávky);
- osobně na dobírku - platba v kanceláři Prodávajícího (v tomto případě bude objednávka vyřízena ihned poté, co Prodávající zašle Zákazníkovi potvrzení objednávky, a Zboží bude dodáno v kanceláři Prodávajícího).
3. Zákazník je povinen uhradit objednávku ve výši uzavřené Smlouvy do 7 pracovních dnů, pokud zvolil formu platby předem.
4. Pokud zákazník neprovede platbu ve lhůtě uvedené v obchodních podmínkách, prodávající stanoví zákazníkovi dodatečnou lhůtu k provedení platby a informuje ho o tom na trvalém nosiči. Informace o dodatečné lhůtě k zaplacení musí obsahovat rovněž informaci, že po marném uplynutí této lhůty Prodávající od Smlouvy odstoupí. Pokud druhá lhůta k zaplacení uplyne neúčinně, zašle Prodávající Zákazníkovi na trvalém nosiči prohlášení o odstoupení od Smlouvy podle § 491 občanského zákoníku.
§ 6 Dodávka
1. Prodávající provede dodávku na území Polské republiky.
2. Prodávající je povinen dodat Zboží, které je předmětem Smlouvy, bez vad.
3. Doba dodání a vyřízení objednávky uvedená na webových stránkách obchodu se počítá v pracovních dnech v souladu s § 5 odst. 2 obchodních podmínek.
4. Objednané Zboží je Zákazníkovi doručeno prostřednictvím Dodavatele na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.
5. V den odeslání Zboží Zákazníkovi je na e-mailovou adresu Zákazníka zaslána informace potvrzující odeslání Zboží Prodávajícím.
6. Zákazník je povinen doručenou zásilku prohlédnout v době a způsobem obvyklým pro zásilky daného typu. V případě zjištění vady nebo poškození zásilky má Zákazník právo požádat zaměstnance Dodavatele o sepsání příslušného protokolu.
7. Prodávající přiloží k dodávané zásilce podle volby zákazníka buď účtenku, nebo fakturu s DPH vztahující se na dodané Zboží.
Aby mohl zákazník obdržet fakturu na DPH, měl by při nákupu prohlásit, že Zboží kupuje jako podnikatel (plátce daně). Toto prohlášení se provádí zaškrtnutím příslušného políčka v objednávkovém formuláři před odesláním objednávky Prodávajícímu.
8. V případě nepřítomnosti Zákazníka na adrese, kterou Zákazník uvedl při objednávce jako adresu pro doručení, zanechá zaměstnanec Dodavatele Zákazníkovi pohlednici nebo se s ním pokusí telefonicky spojit a domluvit termín, kdy bude Zákazník přítomen. V případě, že bude objednané Zboží vráceno Dodavatelem do Internetového obchodu, bude Prodávající Zákazníka kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a znovu se Zákazníkem dohodne termín a náklady na Dodání.
§ 7 Záruka pro podnikatele
1. Prodávající zajistí dodání Zboží bez vad. Prodávající odpovídá Obchodníkovi, pokud má Zboží vady.
2. Pokud má Zboží vadu, může Obchodník:
- učinit prohlášení o snížení ceny nebo odstoupit od Smlouvy, ledaže Prodávající neprodleně a bez nadměrných obtíží pro Zákazníka vymění vadné Zboží za bezvadné nebo vadu odstraní.
Toto omezení neplatí, pokud již bylo Zboží Prodávajícím vyměněno nebo opraveno nebo pokud Prodávající nesplnil svou povinnost vyměnit Zboží za bezvadné nebo odstranit vady. Podnikatel může namísto odstranění vad navrženého Prodávajícím požadovat výměnu Zboží za bezvadné nebo namísto výměny Zboží požadovat odstranění vad, ledaže uvedení Zboží do souladu se smlouvou způsobem zvoleným Podnikatelem není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady oproti způsobu navrženému Prodávajícím. Při posuzování nepřiměřených nákladů se přihlíží k hodnotě Zboží bez vad, druhu a významu zjištěné vady, jakož i k obtížím, kterým by byl Podnikatel vystaven při jiném způsobu uspokojení.
- požadovat výměnu vadného Zboží za zboží bez vad nebo odstranění vady. Prodávající je povinen vyměnit vadné Zboží za Zboží bez vad nebo vadu odstranit v přiměřené lhůtě bez zbytečných obtíží pro Podnikatele.
Prodávající může odmítnout vyhovět požadavku Zákazníka, pokud uvedení vadného Zboží do souladu se Smlouvou způsobem zvoleným Zákazníkem není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným možným způsobem uvedení do souladu se Smlouvou. Náklady na opravu nebo výměnu nese Prodávající.
3. Podnikatel, který uplatňuje práva ze záruky, je povinen doručit vadnou věc na adresu prodávajícího. Náklady na dodání hradí prodávající.
4. Prodávající odpovídá ze záruky, pokud se fyzická vada objeví před uplynutím dvou let od dodání Zboží Zákazníkovi. Nárok na odstranění vady nebo výměnu Zboží za Zboží bez vad se promlčí uplynutím jednoho roku, tato lhůta však nemůže skončit dříve než uplynutím lhůty uvedené ve větě první. V této lhůtě může Zákazník odstoupit od Smlouvy nebo učinit prohlášení o snížení ceny z důvodu vady Zboží. Pokud Zákazník požadoval výměnu Zboží za bezvadné nebo odstranění vady, počíná lhůta pro odstoupení od Smlouvy nebo podání prohlášení o snížení ceny běžet od bezvýsledného uplynutí lhůty pro výměnu Zboží nebo odstranění vady.
5. Jakékoli stížnosti týkající se Zboží nebo plnění Smlouvy může Zákazník zasílat písemně na adresu Prodávajícího.
6. Prodávající je povinen do 14 dnů ode dne doručení žádosti obsahující reklamaci odpovědět na reklamaci Zboží nebo reklamaci týkající se plnění Smlouvy podanou Zákazníkem.
7. Zákazník může podat Prodávajícímu stížnost v souvislosti s plněním Smlouvy, jejímž předmětem je Služba. Stížnost může být podána např. v elektronické podobě a zaslána na adresu kontakt@gazelt.pl. Zákazník by měl v reklamaci uvést popis problému. Prodávající je povinen reklamaci neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, posoudit a poskytnout Zákazníkovi odpověď.
8. Zákazník může podat prodávajícímu stížnost v souvislosti s využíváním bezplatných služeb poskytovaných prodávajícím elektronicky. Stížnost může být podána elektronicky a zaslána na adresu kontakt@gazelt.pl. Podnikatel by měl ve stížnosti uvést popis problému. Prodávající neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, reklamaci posoudí a poskytne Podnikateli odpověď.
§ 8 Záruka
1. Na zboží prodávané prodávajícím se může vztahovat záruka poskytovaná výrobcem zboží nebo distributorem.
2. V případě Zboží, na které se vztahuje záruka, jsou informace o existenci a obsahu záruky vždy uvedeny na webových stránkách obchodu.
§ 9 Zboží, které není v souladu se smlouvou
Stížnosti spotřebitelů a podnikatelů na práva spotřebitelů
1. Zboží je v souladu se smlouvou, zejména pokud zůstává v souladu se smlouvou:
- popis, typ, množství, kvalita, úplnost a funkčnost a u zboží s digitálními prvky také kompatibilita, interoperabilita a dostupnost aktualizací;
- vhodnost pro konkrétní účel, pro který je Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele potřebuje, což Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele Prodávajícímu oznámil nejpozději při uzavření smlouvy a Prodávající to akceptoval.
2. Kromě toho, aby bylo zboží považováno za odpovídající smlouvě, musí:
- být vhodné pro účely, pro které se Zboží tohoto druhu obvykle používá, s ohledem na platné právní předpisy, technické normy nebo správnou praxi;
- se vyskytují v takovém množství a mají takové vlastnosti, včetně Trvanlivosti a bezpečnosti a ve vztahu ke Zboží s digitálními prvky také funkčnosti a kompatibility, které jsou pro Zboží daného typu typické a které může Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele rozumně očekávat s ohledem na povahu Zboží a veřejná ujištění učiněná Prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem, zejména v reklamě nebo na označení, ledaže Prodávající prokáže, že:
- o dotyčném veřejném ujištění nevěděl a, rozumně soudě, ani vědět nemohl;
- před uzavřením veřejné zakázky bylo veřejné ujištění opraveno za podmínek a ve formě, v jaké bylo veřejné ujištění poskytnuto, nebo srovnatelným způsobem;
- Veřejné ujištění nemělo vliv na rozhodnutí spotřebitele nebo podnikatele s plnou mocí spotřebitele uzavřít smlouvu.
- být dodáno s obalem, příslušenstvím a návodem, které může spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele rozumně očekávat;
- mít stejnou kvalitu jako vzorek nebo model, který prodávající dal spotřebiteli nebo obchodníkovi s právy spotřebitele k dispozici před uzavřením smlouvy, a odpovídat popisu tohoto vzorku nebo modelu.
3. Prodávající neodpovídá za nesoulad Zboží se smlouvou v rozsahu uvedeném v § 9.2, pokud byl Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele nejpozději při uzavření smlouvy výslovně informován o tom, že se určitá vlastnost Zboží odchyluje od požadavků na soulad se smlouvou uvedených v § 9.2, a výslovně a samostatně nedostatek určité vlastnosti Zboží akceptoval.
4. Prodávající odpovídá za nesoulad Zboží se smlouvou v důsledku nesprávné instalace Zboží, pokud:
- byla provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost;
- nesprávná instalace provedená spotřebitelem nebo obchodníkem s právy spotřebitele byla způsobena chybami v pokynech poskytnutých obchodníkem nebo třetí stranou.
5. Prodávající odpovídá za nesoulad Zboží se smlouvou existující v době jeho dodání a projevený do dvou let od tohoto okamžiku, pokud doba použitelnosti Zboží stanovená Prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem není delší. Jakýkoli nesoulad Zboží se smlouvou, který vyšel najevo před uplynutím dvou let od dodání, se považuje za existující v době dodání, ledaže se prokáže opak nebo nelze-li domněnku vyvrátit s ohledem na zvláštní povahu Zboží nebo povahu nesouladu Zboží se smlouvou.
6. Prodávající se nemůže dovolávat uplynutí lhůty pro určení nesouladu Zboží se smlouvou uvedené v § 9.5, pokud tento nesoulad lstivě zatajil.
7. Pokud Zboží není ve shodě se smlouvou, může Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele požadovat jeho opravu nebo výměnu.
8. Prodávající může provést výměnu, pokud Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele požaduje opravu, nebo Prodávající může provést opravu, pokud Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele požaduje výměnu, pokud uvedení Zboží do souladu se smlouvou způsobem zvoleným Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy Spotřebitele není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady Prodávajícího. Není-li oprava a výměna možná nebo by si vyžádala nadměrné náklady Prodávajícího, může Prodávající uvedení Zboží do souladu se smlouvou odmítnout.
9. Při posuzování nepřiměřenosti nákladů Prodávajícího se přihlíží ke všem okolnostem případu, zejména k významu nesouladu Zboží se smlouvou, k hodnotě vyhovujícího Zboží a k nadměrným obtížím pro Spotřebitele nebo Podnikatele, které vyplývají ze změny způsobu uvedení Zboží do souladu se smlouvou.
10. Prodávající provede opravu nebo výměnu v přiměřené lhůtě od okamžiku, kdy byl Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy Spotřebitele informován o nesouladu s kupní smlouvou, a to bez zbytečného obtěžování Spotřebitele nebo Podnikatele s právy Spotřebitele, s přihlédnutím ke zvláštní povaze Zboží a účelu, pro který jej Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele zakoupil. Náklady na opravu nebo výměnu, zahrnující zejména náklady na poštovné, dopravu, práci a materiál, nese Prodávající.
11. Spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele je povinen dát Prodávajícímu k dispozici Zboží, které je předmětem opravy nebo výměny. Prodávající odebere Zboží od Spotřebitele nebo Podnikatele s právy Spotřebitele na své náklady.
12. Pokud bylo Zboží smontováno předtím, než se zjistí nesoulad Zboží se smlouvou, Prodávající Zboží demontuje a po opravě nebo výměně znovu smontuje nebo nechá provést opravu nebo výměnu na vlastní náklady.
13. Spotřebitel nebo Podnikatel s právy Spotřebitele není povinen platit za pouhé používání Zboží, které je následně vyměněno.
14. Není-li zboží ve shodě se smlouvou, může spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele učinit prohlášení o snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- Prodávající odmítl uvést Zboží do souladu se smlouvou v souladu s § 9.8 výše;
- Prodávající neuvedl Zboží do souladu se smlouvou podle § 9.10 až § 9.12 výše;
- nesoulad Zboží se smlouvou trvá i přesto, že se Prodávající pokusil uvést Zboží do souladu se smlouvou;
- nesoulad Zboží se smlouvou je takový, že odůvodňuje buď snížení ceny, nebo odstoupení od smlouvy bez předchozího využití opravných prostředků uvedených v § 9.7 až § 9.12 výše;
- z prohlášení prodávajícího nebo z okolností je zřejmé, že prodávající neuvede zboží do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez zbytečných obtíží pro spotřebitele nebo obchodníka s právy spotřebitele.
15. Prodávající je povinen odpovědět na stížnost spotřebitele do 14 dnů od jejího obdržení.
16. Prodávající vrátí spotřebiteli nebo podnikateli s právy spotřebitele částky dlužné v důsledku uplatnění práva na snížení ceny neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od doručení vyjádření spotřebitele nebo podnikatele s právy spotřebitele o snížení ceny.
17. Spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nepodstatný. Má se za to, že nesoulad Zboží se smlouvou je podstatný.
18. Týká-li se nesoulad pouze některého Zboží dodaného na základě smlouvy, může Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele odstoupit od smlouvy pouze ohledně tohoto Zboží a také ohledně jiného Zboží, které Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele nabyl spolu s nevyhovujícím Zbožím, pokud nelze rozumně očekávat, že Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele bude souhlasit s ponecháním pouze nevyhovujícího Zboží.
19. V případě odstoupení od smlouvy je spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele povinen neprodleně vrátit Zboží Prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy Spotřebitele cenu neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne převzetí Zboží nebo dokladu o jeho vrácení.
20. Prodávající vrátí cenu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele, pokud spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení peněz, který spotřebiteli nebo podnikateli s právy spotřebitele nezpůsobuje žádné náklady.
21. Prodávající nevyužívá mimosoudního řešení sporů uvedeného v zákoně ze dne 23. září 2016 o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů.
§ 10 Odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku
1. Spotřebitel a podnikatel s právy spotřebitele, který uzavřel smlouvu na dálku, může od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
2. Začne běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy:
- u Smlouvy, při jejímž plnění Prodávající dodává Zboží a je povinen převést jeho vlastnictví - od převzetí Zboží Spotřebitelem, Podnikatelem s právy Spotřebitele nebo jím určenou třetí osobou odlišnou od Dodavatele;
- u ostatních smluv ode dne uzavření smlouvy.
3. Spotřebitel a Podnikatel s právy Spotřebitele může od Smlouvy odstoupit podáním prohlášení o odstoupení od Smlouvy Prodávajícímu. Toto prohlášení lze učinit například písemně na adresu Prodávajícího, tj: GUNGAN SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM, ul. Boczna 4/310 (50-502), Wrocław, nebo e-mailem na adresu Prodávajícího, tj.: kontakt@gazelt.pl.
4. V případě odstoupení se smlouva považuje za neuzavřenou.
5. Pokud spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele učinil prohlášení o odstoupení od smlouvy před tím, než prodávající přijal jeho nabídku, přestává být nabídka závazná.
6. Prodávající je povinen vrátit všechny platby provedené Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy Spotřebitele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy.
7. Je-li předmětem Smlouvy prodej Zboží, může Prodávající zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele nebo Podnikatele s právy spotřebitele, dokud Zboží neobdrží zpět nebo dokud Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele nepředloží doklad o vrácení Zboží, podle toho, která skutečnost nastane dříve.
8. Pokud si Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele uplatňující právo na odstoupení od smlouvy zvolil jiný způsob dodání Zboží, než je nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím, není Prodávající povinen nahradit Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy spotřebitele dodatečné náklady, které Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy spotřebitele vznikly.
9. Spotřebitel a podnikatel s právy spotřebitele je povinen vrátit Zboží Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od Smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí zaslat Zboží zpět na adresu Prodávajícího před uplynutím této lhůty.
10. V případě odstoupení od smlouvy nese zákazník, který je spotřebitelem nebo podnikatelem s právy spotřebitele, pouze přímé náklady na vrácení zboží.
11. Nelze-li Zboží vzhledem k jeho povaze zaslat zpět poštou obvyklým způsobem, informuje Prodávající Spotřebitele a Podnikatele s právy Spotřebitele o nákladech na vrácení Zboží na Internetové stránce Obchodu.
12. Spotřebitel a Podnikatel s právy spotřebitele odpovídají za snížení hodnoty Zboží v důsledku jeho používání nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti Zboží.
13. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele, pokud spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení platby, který spotřebiteli nebo podnikateli s právy spotřebitele nepřináší žádné náklady.
14. Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na spotřebitele a podnikatele s právy spotřebitele u smluv o poskytování služeb, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele nebo podnikatele s právy spotřebitele, který byl informován o tom, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
15. Právo na odstoupení od Kupní smlouvy nemá Spotřebitel a Podnikatel s právy Spotřebitele u smluv, u nichž je Zboží neprefabrikovanou věcí, vyrobenou podle specifikace Spotřebitele, Podnikatel s právy Spotřebitele nebo k uspokojení individuálních potřeb Spotřebitele.
§ 11 Služby zdarma
1. Prodávající poskytuje zákazníkům služby elektronickými prostředky bezplatně:
- Vedení účtu zákazníka;
- Dotaz na výrobek;
- Newsletter;
- Kontaktní formulář.
2. Služby uvedené v § 11.1 výše jsou poskytovány 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
3. Prodávající si vyhrazuje právo zvolit a měnit druh, formy, dobu a způsob poskytování přístupu k vybraným uvedeným službám, o čemž bude Zákazníky informovat způsobem odpovídajícím změně Obchodních podmínek.
4. Zrušení bezplatné služby kontaktního formuláře je možné kdykoli a spočívá v zastavení zasílání požadavků prodávajícímu.
5. Službu zasílání novinek může využít každý zákazník, který zadá svou e-mailovou adresu prostřednictvím registračního formuláře, který prodávající zpřístupní na webových stránkách obchodu. Po odeslání vyplněného registračního formuláře Zákazník neprodleně obdrží e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři aktivační odkaz pro potvrzení odběru Newsletteru. Po aktivaci odkazu Zákazníkem je smlouva o poskytování služeb Newsletteru uzavřena elektronicky.
6. Služba zasílání novinek spočívá v tom, že prodávající zašle na e-mailovou adresu zprávu v elektronické podobě obsahující informace o nových produktech nebo službách nabízených prodávajícím. Newsletter zasílá Prodávající všem Zákazníkům, kteří se k jeho odběru přihlásili.
7. Každý Newsletter adresovaný dotčeným Zákazníkům musí obsahovat zejména: informace o odesílateli, vyplněné pole „předmět“ s uvedením obsahu položky a informace o možnosti a způsobu zrušení bezplatné služby Newsletter.
8. Zákazník se může z odběru Newsletteru kdykoli odhlásit prostřednictvím odkazu uvedeného v každém e-mailu zaslaném v rámci služby Newsletter.
9. Služba kontaktního formuláře spočívá v odeslání zprávy prodávajícímu prostřednictvím formuláře na webových stránkách obchodu.
10. Služba zákaznického účtu je dostupná po registraci podle pravidel popsaných v obchodních podmínkách a spočívá v tom, že zákazníkovi je na webových stránkách obchodu k dispozici speciální panel, který mu umožňuje upravovat údaje uvedené při registraci a sledovat stav objednávek a historii již uskutečněných objednávek.
11. Zákazník, který provedl Registraci, může podat Prodávajícímu žádost o vymazání Zákaznického účtu, přičemž pokud Prodávající požádá o vymazání Zákaznického účtu, může být tento účet vymazán do 14 dnů od podání žádosti.
12. Prodávající je oprávněn zablokovat přístup k účtu a bezplatným službám Klienta v případě, že Klient jedná v neprospěch Prodávajícího, tj. Prodávající je oprávněn zablokovat přístup k Účtu a bezplatným službám Zákazníka v případě jednání Zákazníka na úkor ostatních Zákazníků, tj. reklamní činnost jiného podnikatele nebo produktu; činnost spočívající v umisťování obsahu, který nesouvisí s činností Prodávajícího; činnost spočívající v umisťování nepravdivého nebo klamavého obsahu, dále v případě jednání Zákazníka na úkor ostatních Zákazníků, porušování právních předpisů nebo ustanovení Obchodních podmínek Zákazníkem, a dále v případě, kdy je zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka odůvodněno z bezpečnostních důvodů - zejména: narušení bezpečnosti Webových stránek Obchodu Zákazníkem nebo jiná hackerská činnost. Zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka z výše uvedených důvodů trvá po dobu nezbytnou k vyřešení problému, který je důvodem pro zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka. Prodávající informuje Zákazníka o zablokování přístupu k Účtu a bezplatným službám Zákazníka e-mailem na adresu uvedenou Zákazníkem v registračním formuláři.
§ 12 Ochrana údajů
1. Zásady ochrany osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
§ 13 Ukončení smlouvy o poskytování bezplatné elektronické služby
1. Zákazník i prodávající mohou kdykoli a bez udání důvodu vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb, přičemž práva nabytá druhou stranou před ukončením výše uvedené smlouvy a níže uvedená ustanovení zůstávají zachována.
2. Zákazník, který provedl Registraci, ukončí smlouvu o poskytování služeb elektronickými prostředky zasláním příslušného projevu vůle Prodávajícímu, a to jakýmkoli způsobem komunikace na dálku, který Prodávajícímu umožní seznámit se s projevem vůle Zákazníka.
3. Prodávající ukončí smlouvu o poskytování elektronických služeb zasláním příslušného projevu vůle zákazníkovi na e-mailovou adresu, kterou zákazník uvedl při registraci.
§ 14 Závěrečná ustanovení
1. Prodávající odpovídá za nesplnění nebo nesprávné splnění smlouvy, avšak v případě smluv uzavřených s klienty, kteří jsou podnikateli, odpovídá prodávající pouze v případě úmyslně způsobené škody, a to v rozsahu skutečné škody vzniklé klientovi, který je podnikatelem.
2. Obsah těchto obchodních podmínek lze kdykoli zaznamenat vytištěním, uložením na médium nebo stažením z webových stránek obchodu.
3. V případě sporu vzniklého na základě uzavřené smlouvy budou strany usilovat o jeho smírné vyřešení. Veškeré spory vyplývající z těchto smluvních podmínek se řídí polským právem.
4. Prodávající informuje Zákazníka, který je Spotřebitelem, o možnosti využít mimosoudní postupy při vyřizování reklamací a uplatňování nároků. Pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v sídlech nebo na internetových stránkách subjektů oprávněných k mimosoudnímu řešení sporů. Mohou to být zejména spotřebitelští ombudsmani nebo zemské inspektoráty obchodní inspekce, jejichž seznam je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele. Prodávající informuje, že na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ se nachází platforma pro online řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR).
5. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Všechny objednávky přijaté Prodávajícím k realizaci před datem účinnosti nových Obchodních podmínek se realizují na základě Obchodních podmínek, které byly platné v den podání objednávky Zákazníkem. Změna obchodních podmínek nabývá účinnosti do 7 dnů ode dne zveřejnění na internetových stránkách obchodu. O změně Obchodních podmínek bude Prodávající informovat Zákazníka 7 dní před nabytím účinnosti nových Obchodních podmínek prostřednictvím zprávy zaslané e-mailem, která bude obsahovat odkaz na znění změněných Obchodních podmínek. Pokud Zákazník nové Obchodní podmínky neakceptuje, je povinen o této skutečnosti informovat Prodávajícího, čímž dochází k ukončení smlouvy v souladu s ustanovením § 13 Obchodních podmínek.
6. Smlouvy s prodávajícím se uzavírají v českém jazyce.
7. Nařízení vstoupí v platnost dne 5. března 2024.